رنگفا:وی با بیان اینکه یکی از این پلتفرمها در کلاس B و برای خودروهای کوچکتر است، خاطرنشان کرد: حداقل پنج محصول بر این پلتفرم تولید خواهد شد.
نجمالدین ادامه داد: همچنین یک پلتفرم نیز در کلاس D برای خودروهای بزرگتر طراحی و تولید خواهد شد. طبق برنامهریزی صورت گرفته هفت محصول بر روی این پلتفرم سوار میشود.
به گفته مدیرعامل ایران خودرو، ۱۲ محصول جدید از سال ۱۳۹۳ به بعد به مرور وارد بازار خواهند شد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر حلقههای مفقودهای در صنعت خودرو ایران برای رشد در بخش کیفیت، قیمت و صادرات محصولات وجود دارد، خاطرنشان کرد: تعداد قابل توجهی از تامینکنندگان قطعات ایران خودرو با شرکتهای بزرگ جهانی مشارکت دارند. البته در شرایطی که روزانه حدود شش میلیون قطعه وارد ایران خودرو میشود، باید به سمت ایجاد قطعهسازان درجه یک حرکت کنیم.
وی ادامه داد: شرکت پژو فرانسه پس از سالها همکاری با قطعهسازان مختلف به این نتیجه رسید که با چند قطعهساز درجه یک عقد قرارداد کرده و این شرکتهای بزرگ کار مدیریت قطعهسازان دیگر و مجموعهسازی قطعات را انجام دهند.
مدیرعامل ایران خودرو افزود: قطعهسازان بزرگ جهانی توانایی تامین مالی و طراحی را پیدا کرده و حتی توانستهاند در طراحی خودرو با شرکت خودروساز همکاری کنند.
وی تصریح کرد: برای آغاز طراحی یک خودرو قطعهسازان نیز باید همراه با خودروساز در طراحی مشارکت کنند که لازمه این کار شکلگیری قطعهسازان رتبه بالای داخلی با قدرت طراحی بالاست.
به گفته نجمالدین، در حال حاضر اتکای اصلی قطعهسازان کشور به
خودروسازان است، در حالیکه اگر قطعهسازان دارای توان طراحی باشند دیگر
نیازی به خودروساز نداشته و میتوانند قطعات تولیدی را به نقاط مختلف دنیا
صادر کنند.
ایران خودرو طراحی و تولید ۱۲ محصول جدید را در دستور کار دارد.